Auckland i mitt hjärta



Jag har ni vart i Auckland i ca 70 dagar och jag känner mig verkligen hemma här. Ikväll tog jag bussen in till stan för att träffa Allie.

Vi gick runt käkade på donken och sen tog jag en öl och hon en rom&coke och så gick vi runt lite mer. När jag sedan gick hem (blev tidigt och var inte ute så mycket på någon bar just ikväll även om onsdagar är riktigt nice för varje onsdag får man studentbidragen), var det en stjärnklar sval och allmänt en otroligt härlig kväll. Jag önskar jag hade kameran med mig för att sitta på en bänk i det fina Viaduct eller vandra mellan husen och se den upplysta City med Skytower  är väldigt fint.

Det är en väldigt fin stad och jag jag gillar den verkligen. När jag åker härifrån vet jag redan att jag vill tillbaka. Hur och varför kan jag bestämma senare när den bron ska krossas men jag vill tillbaka det kan jag säga redan nu. Jag kan också rekommendera andra att åka hit det kan jag absolut.



//Gilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0