Walk

Idag gjorde jag en walk in the park Auckland.

Eftersom herr och fru Brown är på bröllop och barnen är någon annanstans som jag inte kommer ihåg blev jag ensam lämmnad i huset (plus dom två japanerna som bor i huset men dom tittar sällan fram.

Jag bestämde mig för att på egen hand vandra in till Sky Tower, ett landmäske i Auckland City.
Jag hade vart där två gånger innan och då hade jag tagits dit i bil. Jag visste inte riktigt vägen men jag hade sätt på google earth och maps att man kunde gå ner till stranden vid herne bay som vi bor i och sedan följa vattnet tills man kommer till city.

Jag tog ipoden och kameran med mig och gick.

Det var en häftig upplevelse att se allt och tyvärr kan mina bilder inte ge den fulla blicken av vad jag såg. Bron till North Shore är faktiskt ganska häftig även om jag inte riktigt är nöjd med dom bilderna jag tog på den. Jag gick också igenom ett område som kan jämföras med hammarby sjöstad...fast snäppet aktraktikare om man säger så. Till slut kommer jag till Sky Tower och då börjar jag bli hungrig...så jag beger mig hemåt så småningom och det via en annan väg. Jag hade suttit i bilden mellan huset och Sky Tower men visste inte hela vägen men det skulle nog gå tillsammans med min ipod som jag tackar för :p.

Sådär nu har man vandrat igenom en för två veckor sen helt okännd stad...lokalsinne pappa? :p Bilder läggs upp på Facebook



//Gilli

Kommentarer
Postat av: Lennart

Hej, låter coolt med din walk...hur långt gick du tror du? Fint du skriver, vi hörs!

2011-01-15 @ 12:40:25
Postat av: Gilli

Var ute i kanske 3 timmar...var ganska långt faktiskt

2011-01-15 @ 14:14:43
Postat av: mormor o Gunnar

Ja visst är Aukland en vacker stad särskilt nere vid hamnområdet. Vi tog en sightseeing båt som körde runt i den gamla valfångsthamnen som nu är så vackert omgjorda. Vad gör du om dagarna? Arbetar? Med vad? Planer framöver? Hur länge får du stanna hos David och Nilda? Kul att du verkar trivas så bra! Håller utkik efter mer nyheter från dig.

2011-01-17 @ 16:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0