Prata Svenska

Idag fick jag prata svenska med en annan svensk öga mot öga på ett tag. För några dagar sedan såg jag på Facebook att en kille som gick i min skola på lågstadiet och som har bott i kvarteret befann sig i Auckland! Jag skickade genast ett meddelande och vi bestämde oss för att träffas vid Skytower för att snacka osv.

Det känndes lite skumt att snacka svenska för allt man gör är på engelska här även om jag såklart chattar och skypar med folk från Sverige är det inte likadant.

Vi snackade och vandrade runt i Auckland och jag kunde faktiskt berätta en hel del, ge tips och visa vägen. Det känmndes som om jag lärt känna staden och landet under den månad jag hittills vart här.

En annan kul sak.

Nilda och Dave ska sponsra en sköthetsuppvisning eller liknande för den filipinska communityn i Auckland. Jag fick i uppdrag att skapa planshen och idag fick jag veta att de som sett den var väldigt nöjda med den.

Den är ganska enkel med text som Nilda och jag kom fram till som skulle vara enkel och tydlig. Sen finns det en bild på familjen (jag är inte med) och bakrunden är en bild jag tagit från Auckland Harbour Bridge mot Auckland City.

Det är kul att göra så att andra mår bra ;)

//Gilli


Kommentarer
Postat av: mormor o Gunnar

Det låter som om du trivs väldigt bra. Kul att snacka lite svenska. Vad gör den killen där? Fint att du kan hjälpa familjen med olika saker. Fin planch! Idag ska det snöa här hemma och jag ska till Julia och äta middag. a och pa ska på föreläsning om något - resa kanske. G och jag har kommit hem från Jokkmokk och Jukkasjärvi - ishotellet, en fantastisk upplevelse. Ha det gott!

PoK

2011-02-10 @ 12:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0