Matchlördag


Idag var en dag jag längtat efter! Landslagsuppehåller var över och Manchester United skulle möta Everton borta på Goodinson. Ok landslaget är kul och se nu när Lagerbäck är borta och Hamrén, Ibra, nytt blod och spelglädjen kommit till de blågula men inget går ut mot den bästa ligan i världen.

United startar utan Rooney som nog har lite att förklara efter sin lila härva och det är klart att det ger ett minus till United uppställningen.

Berbatov agerar ensam forward med Nani och Giggs finns på ytterpositionerna. På det centrala mittfälltet finns Scholes (PL:s månades spelare), Flecher och O'Sea (!). Everton och deras tolfte spelare (Publiken för er som inte vet) stormar den röda maskinen och spelar mycket bättre än gästerna. United har chanser och visar stuntals vilken kvalitet som finns. På tal om kvalitet, Evertons Howard i mål gör magnifika räddningar. Ställningen i halvtid är 1-1. Everton spelar mycket bra men jag är inte orolig längre för mitt United.

Andra halvlev tar United över och gör 1-3! Underbart tänker jag. Tyvärr ger Everton inte upp och gör två mål på övertid vilket ger slutresultatet 3-3. Underhållande match med mycket bra prestationer. Gillade Nani och hans inlägg och att Berba gör mål. Tyvärr blir det bara 1 poäng och det räknar jag med ytterligare 2 poäng som går onödigt förlorade.

Min lillasyrra Julia spelade match idag också. Hennes Hanviken torskade med 2-0 och jag funderar starkt på att gå in som taktisk coach i laget.

Ikväll blir det utgång för att fira bland annat Fiia.

Ni som förväntar er inlägg utan fotboll får nog vänta tills imorn...och som en påminnelse till mina hundratals läsare...skriv era namn när ni kommenterar Thank You!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0